Vice caught doing paid propaganda for Saudi regime

Far-left corporate media giant VICE did paid propaganda for Saudi Arabia, according to a British report on foreign propaganda. 

Jim Waterson, media editor for The Guardian, discovered that VICE worked for the Saudi royal family to generate positive public relations material for the Saudi regime.

Grayzoneproject.com reports: According to internal VICE sources contacted by The Guardian, the Brooklyn-based media company assembled a team to make pro-Saudi content in collaboration with the Saudi Research and Marketing Group (SRMG), a regime mouthpiece that is closely linked to the royal family.

The chairmen of the SRMG board of directors is a revolving door of Saudi princes. SRMG also owns numerous major Saudi newspapers that function as unofficial state organs, including the highly influential Asharq Al-Awsat and Arab News.

Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman even personally met with VICE co-founder and billionaire Shane Smith, during his charm offensive in the United States in early 2018 — when the authoritarian de facto ruler likewise rubbed elbows with key figures from the US ruling class, including Oprah, Bill Clinton, Henry Kissinger, Thomas Friedman, Bill Gates, Jeffrey Goldberg, Tim Cook, Elon Musk, and Peter Thiel.

Waterson noted that a video VICE published in March and promoting the King Abdulaziz Camel Festival was produced in partnership with SRMG. This video has nearly 5 million views.