Sections of a whistleblower’s complaint alleging that President Trump was pressuring the Ukrainian president for political advantage, relied upon a self-described ‘investigative journalism’ group bankrolled by billionaire globalist George Soros.

Apart from getting information from a source biased to the left, the complainer compiling and writing the report admitted that virtually everything he accused Donald Trump of was hearsay and secondhand.

Breitbart reports: The complainer admits, “I was not a direct witness to most of the events described.” Still, the so-called whistleblower goes on to allege that Trump pressured Ukrainian President Volodymyr Zelensky to investigate Joe Biden and his son, Hunter.

The transcript of the phone call authorized for release by President Trump evidences no such pressure or quid pro quo and shows the request to investigate alleged corruption involving Biden and his family was a small part of the call.

The “whistleblower” concedes that his information is based on secondhand knowledge: “However, I found my colleagues’ accounts of these events to be credible because, in almost all cases, multiple officials recounted fact patterns that were consistent with one another.”

One key section of the so-called whistleblower’s document claims that “multiple U.S. officials told me that Mr. Giuliani had reportedly privately reached out to a variety of other Zelensky advisers, including Chief of Staff Andriy Bohdan and Acting Chairman of the Security Service of Ukraine Ivan Bakanov.”

This was allegedly to follow up on Trump’s call with Zelensky in order to discuss the “cases” mentioned in that call, according to the so-called whistleblower’s narrative. The complainer was clearly referencing Trump’s request for Ukraine to investigate the Biden corruption allegations.

Even though the statement was written in first person –  “multiple U.S. officials told me” – it contains a footnote referencing a report by the Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP).

That footnote reads:

In a report published by the Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) on 22 July, two associates of Mr. Giuliani reportedly traveled to Kyiv in May 2019 and met with Mr. Bakanov and another close Zelensky adviser, Mr. Serhiy Shefir.

The so-called whistleblower’s account goes on to rely upon that same OCCRP report on three more occasions. It does so to:

  • Write that Ukraine’s Prosecutor General Yuriy Lutsenko “also stated that he wished to communicate directly with Attorney General Barr on these matters.”
  • Document that Trump adviser Rudi Giuliani “had spoken in late 2018 to former Prosecutor General Shokin, in a Skype call arranged by two associates of Mr. Giuliani.”
  • Bolster the charge that, “I also learned from a U.S. official that ‘associates’ of Mr. Giuliani were trying to make contact with the incoming Zelenskyy team.” The so-called whistleblower then relates in another footnote, “I do not know whether these associates of Mr. Giuliani were the same individuals named in the 22 July report by OCCRP, referenced above.”

The OCCRP report repeatedly referenced is actually a “joint investigation by the Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) and BuzzFeed News, based on interviews and court and business records in the United States and Ukraine.”

BuzzFeed infamously also first published the full anti-Trump dossier alleging unsubstantiated collusion between Trump’s presidential campaign and Russia. The dossier was paid for by Hillary Clinton’s campaign and the Democratic National Committee and was produced by the Fusion GPS opposition dirt outfit.

The OCCRP and BuzzFeed “joint investigation” resulted in both OCCRP and BuzzFeed publishing similar lengthy pieces on July 22 claiming that Giuliani was attempting to use connections to have Ukraine investigate Trump’s political rivals.

The so-called whistleblower’s document, however, only mentions the largely unknown OCCRP and does not reference BuzzFeed, which has faced scrutiny over its reporting on the Russia collusion claims.

“Two Unofficial US Operatives Reporting To Trump’s Lawyer Privately Lobbied A Foreign Government In A Bid To Help The President Win In 2020,” was the title of the BuzzFeed piece.

OCCRP’s article was titled, “Meet the Florida Duo Helping Giuliani Investigate for Trump in Ukraine.”

The charges in the articles seem to be the public precursors for a lot of the so-called whistleblower’s own claims.

Soros, Google, Omidyar Network

The Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) describes itself as a “non-profit media organization providing an investigative reporting platform for the OCCRP Network.”

Using generalized phraseology, it states, “We now connect 45 non-profit investigative centers in 34 countries, scores of journalists and several major regional news organizations across Europe, Africa, Asia, the Middle East and Latin America.”

Every page of the OCCRP website features the same bottom section listing the icons of four of the organization’s top funders, including Soros’s Open Society Foundations and the United States Agency for International Development (USAID). Indeed, OCCRP provides a hyperlink to the webpage for Soros’s Open Society at the bottom left corner of every page on OCCRP’s own website.

Soros’s Open Society was listed as the number two donor in most of the annual financial records posted on OCCRP’s website starting in 2012. Some years list Soros as the organization’s top donor.

OCCRP advertises its other funders, including Google, the National Endowment for Democracy, the Rockefeller Brothers Fund and the U.S. State Department Bureau of Democracy, Human Rights and Labor.

Another listed OCCRP funder is the Omidyar Network, which is the nonprofit for liberal billionaire eBay founder Pierre Omidyar.

Together with Soros’s Open Society, Omidyar also funds the Poynter Institute for Media Studies, which hosts the International Fact-Checking Network that partnered with Facebook to help determine whether news stories are “disputed.”

Like OCCRP, the Poynter Institute’s so-called news fact-checking project is openly funded by not only Soros’ Open Society Foundations but also Google and the National Endowment for Democracy.