Foreign Ministry describes move as “an act of unprecedented information aggression.”

Source:  Paul Joseph Watson

After YouTube deleted two huge German-language news channels operated by broadcaster RT, Russia threatened to impose a total ban on the platform.

The controversy began yesterday when the Google-owned video website removed the RT DE channel and a second channel called DFP, which had amassed a combined total of hundreds of millions of views.

Indeed, RT DE was among the top five German-language channels in YouTube’s News and Politics category, boating 600,000 subscribers.

The channels were deleted after the main platform received strikes for COVID-19 “medical misinformation” appearing in four videos, with one of the videos featuring an interview with German epidemiologist Friedrich Puerner.

Despite the fact that the strikes were due to expire on Tuesday, instead of live-streaming rights being restored to the channel, it was deleted entirely.

“We have reviewed your content and found severe or repeated violations of our Community Guidelines. Because of this, we have removed your channel from Youtube,” the platform told RT.

The Russian Foreign Ministry swiftly responded by branding the move “an act of unprecedented information aggression” and an “obvious manifestation of censorship and suppression of freedom of expression,” while suggesting that German authorities were complicit in the decision to remove the channels.

However, this was more than a stern rebuke, with Russia outright threatening to ban YouTube from the country entirely.

The country’s media regulator asserts that “for such actions, an internet resource can be designated as breaching fundamental human rights and freedoms.”

“In the event that the owner of the platform doesn’t comply with the warning, legislation allows us to take measures including completely or partially blocking access to it,” stated Roskomnadzor.

Russian authorities are also threatening to take reciprocal measures against German media based in Russia, which they accuse as having, “repeatedly shown to have interfered in our country’s internal affairs.”

RT’s editor-in-chief, Margarita Simonyan, asserts that the removal of the channels amounts to “a declaration of media war against Russia by Germany.”

Should Russia actually block YouTube, this would perhaps be the first example of where an act of censorship is met with a response that actually causes huge damage to a Silicon Valley giant.